Dvojí realita na jedné železniční lince. Zatímco Správa železnic podniká konkrétní kroky k zakonzervování málo vytížené trati mezi Zlonicemi a Straškovem, současně investuje do její infrastruktury.
Aktuálně se obnovují dva železniční přejezdy, a to v úseku mezi Zlonicemi a Vítkovicemi, přičemž se jedná o nemalé finanční částky. Místní obyvatelé i obce zůstávají v nejistotě – trať má být na čas „provozně uzavřena“, ale zároveň se opravuje.
Zákrok Správy železnic se týká především údržby zabezpečovacího zařízení na přejezdech. Jak uvádí samotná státní organizace, jedná se o „nezbytné opravy k zajištění bezpečnosti silničního provozu“. Trať sice není frekventovaná – v současnosti po ní už nejezdí pravidelné osobní vlaky a nákladní doprava se využívá jen minimálně – ale přejezdy zůstávají aktivní a provozované.
Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby se současně na jiném oddělení Správy železnic nepracovalo na dokumentaci pro tzv. zakonzervování trati, tedy formální dočasné uzavření s tím, že trať nebude nadále provozována, ale nebude ani fyzicky zrušena. Tato varianta bývá volena tam, kde už není ekonomické důvody trať udržovat, ale kde stát ponechává otevřená vrátka pro její možné znovuzprovoznění – například při změně dopravní politiky, či z iniciativy kraje nebo dopravce.
Rekonstrukce přejezdů je součástí povinné údržby zařízení na tratích, dokud nejsou oficiálně vyřazeny z provozu. Opravy probíhají v souladu s platnou legislativou a nelze je odkládat.
Obce podél trati v minulosti několikrát usilovaly o zachování spojení, zvlášť v letní sezóně. Osobní doprava na trati skončila v roce 2006 a od té doby se jen sporadicky objevily návrhy na její obnovu.
V současnosti zůstává jedinou realitou to, že se na trati opravuje, ale jezdit se po ní nebude. Aspoň ne v dohledné době.